Atrodo natūralu, kad ne visos užduotys mokantis, studijuojant ar dirbant yra lengvos, kad kartais klystame, ar pernelyg ilgai užtrunkame mokydamiesi ir dirbdami. O gal su kiekvienais metais klaidų ir sunkumų tik daugėja, mokomės ir dirbame neefektyviai ir užtrunkame vis ilgiau?
Šiandien daug žinome apie sutrikimus ir nesunkiai juos diagnozuojame, tačiau vis dar mažiau žinome ar siekiame suprasti, kas padeda, o kas trukdo mums efektyviai mokytis ar atlikti užduotis savo darbe. Juk dažnai ne IQ ar gebėjimų lygis, ne vienas ar kitas sunkumas ar sutrikimas, bet žinojimas ir supratimas, kaip dirba mūsų protas, kas padeda, o kas trukdo mums išmokti ir dirbti, kaip įveikti kylančius sunkumus, gali tapti efektyvaus ir sėkmingo mūsų mokymosi bei darbo pradžia.
Esame Feuerstein metodo pradininkai ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Rengdami kognityvinio programas dirbame naudodami ne tik Feuerstein mokymosi ir mąstymo įgūdžių lavinimo programas (FIE), bet ir UDL (Universalaus dizaino mokymuisi) principus. Konsultavimui ir stebėjimui naudojame Kognityvinių gebėjimų profilį (CAP, R. Deutsch), vaikus ir suaugusius vertiname ne tik tradiciniais intelekto testais, bet atliekame ir dinaminį mokymosi vertinimą (LPAD).
Džiaugiamės dalindamiesi savo žiniomis ir patirtimi. Mums tai ne tik didelė atsakomybė, bet ir galimybė padėti kiekvienam, nepriklausomai nuo jo amžiaus, sunkumų ar sutrikimo patirti mokymosi sėkmę bei pažinimo džiaugsmą.
Dr. Aida Šimelionienė
Dr. Aida Šimelionienė
Edukacinės krypties psichologė, magistro ir psichologijos krypties mokslo daktaro laipsnius įgijo Vilniaus universitete.
Turi daugiau nei 25 metų psichologinio vertinimo ir konsultavimo patirtį, specializuojasi kognityvinės psichologijos, gabumų atpažinimo ir vystymo, mokymo ir mokymosi srityse.
Dėsto Vilniaus universitete, veda mokymus gabumų atpažinimo, pagalbos mokantis ir mokėjimo mokytis kompetencijų ugdymo temomis pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams.
Feuersteino institute (Izraelis) įgijo visas individualaus ir grupinio vaikų bei suaugusiųjų dinaminio mokymosi vertinimo (LPAD- Basic, LPAD – Standard) bei skaitmenizuotos šio vertinimo versijos (LPAD- Digital) licencijas. Dirba naudojant ir derinant visus FIE- Basic ( 4-7 m.), FIE-Standard (nuo 8 m. vaikams ir suaugusiems), FIE -Tactile (dėmesio, atminties, regos sutrikimų turintiems) programų instrumentus.
Turi Edukacinės krypties Europos psichologo sertifikatą (EuroPsy), yra Tarptautinės kognityvinio ugdymo ir psichologijos asociacijos (IACEP), Pasaulinės gabių ir talentingų vaikų ugdymo asociacijos (WCGCT) bei Lietuvos psichologų sąjungos (LPS) narė.