Dažniausiai užduodami klausimai (D.U.K)

Tradiciškai intelektinių gebėjimų vertinimas atliekamas naudojant Wechslerio intelekto skalę 6–16 m. vaikams (WISC-III). Vaiko rezultatai lyginami su jo bendraamžių rezultatais ir nustatomas ne tik bendrasis intelektinių gebėjimų lygmuo (IQ), bet ir gebėjimų grupės, intelektinės veiklos stipriosios ir silpnosios pusės, išskirtiniai gebėjimai ir probleminės sritys.

Jei atlikus intelektinių gebėjimų vertinimą nepakanka informacijos apie galimas vaiko mokymosi sunkumų priežastis, tuo atveju rekomenduojamas dinaminis mokymosi vertinimas. tai tradicinį intelektinių gebėjimų testavimą papildantis ir daugiau informacijos apie tai, kaip mes mokomės, galintis suteikti vertinimas. Vertinimo metu vaikas ar suaugęs yra mokomas ir jo metu stebima/vertinama, kaip jis mokosi ir išmoksta. Atlikus vertinimą pateikiamos silpnosios ir stipriosios kognityvinės veiklos sritys, efektyviausi ir nerekomenduojami, vengtini mokymo metodai.

Kognityvinio ugdymo programa gali būti sudaroma, jei tėvai jau turi atlikto intelektinių gebėjimų vertinimo rezultatus, Pedagoginės psichologinės tarnybos ar kitas pedagoginio psichologinio vertinimo išvadas. Jei vertinimas nedarytas, rekomenduojama atlikti intelektinių gebėjimų vertinimą. Jei pageidaujama sudaryti ir dirbti pagal individualią kognityvinio ugdymo programą neturint vertinimo išvadų ir rezultatų, 1-3 užsiėmimai skiriami pradiniam testavimui.

Kognityvinio ugdymo programos trukmė priklauso nuo individualių vaiko ugdymosi poreikių, gebėjimų, amžiaus. Vidutinė programos trukmė- 8-10 mėn.

Pradžioje rekomenduojama individuali kognityvinio ugdymo programa. Darbas poroje arba grupėje (iki 4-5 asm.) rekomenduojamas tik vėlesniais kognityvinio ugdymo programos etapais.

Paprastai pradžioje rekomenduojame pasidaryti intelektinių gebėjimų testą WISC (jei nedarytas) (atliekamas tik gyvai) ir tada mokymosi vertinimą (LPAD).